Известие

Collapse
No announcement yet.

Звукова сигнализация при заключване и отключване.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Звукова сигнализация при заключване и отключване.

    Алфата ми има бутони на ключа - съответно с тях си отключвам и заключвам, мигачите си мигват веднъж при заключване и два пъти при отключване, което е екстра...

    Да ама ми се иска да има и някаква звукова сигнализация при този процес - както на алармите.

    Да, ще кажете - ми сложи си аларма!
    Не ща обаче - защото колата ми спи в гараж вечер а през деня е пред офиса на камерите, така че просто нямам нужда от още един китаец, който да проявява собствено мнение дали да пищи или не.... А и не искам да мъкна и дистанционно със себе си - достатъчно е голям ключа.

    Та от доста време обмислям как да го направя и съм стигнал до следната идея:

    Купувам си една евтина сирена, по възможност от онези с двойното управление ( дали да врещи яко или да писка леко) и я връзвам паралелно на мигачите, като обаче захранването й минава през едно реленце със свободно затворен контакт, което се отваря от + на контакт - така си подсигурявам че няма да ми вряска като дам мигач докато карам...

    Остава обаче момента с пускането на аварийни светлини при загасен двигател - ще съм като автобус на заден ход
    Затова обмислям да взема или само ток от релето на аварийните светлини и като то е активно да се спира сирената ако то действа на контакт, или и от двете места - релето на аварийните и от контактния ключ - съответно през диодчета за не ми се мешат плюсовете...

    Въпроса ми е - къде се намира релето на аварийните и участва ли то в пускането на мигачите в движение, за да си спестя един кабел...

    А и ако някой си е направил звукова сигнализация по друг начин - моля споделете!
    Отворен съм за всякакви идеи!
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

  • #2
    Ако се справиш с това да налепиш една елементарна схемичка, състояща се от един диод, един кондензатор, 2 съпротивления и един транзистор, ще е според мен добро решение.
    Идеята е следната:
    Схемичката, за която говоря ще се управлява от заключващия импулс на централното.
    Сирената ще вържеш между въпросната схема и някой от мигачите.
    По този начин сирената ще свири в такт със светенето на мигачите но само ако не са изтекли повече от няколко секунди след заключването.
    Ако те интересува този вариант, казвай да ти дам схемичката.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Релето за мигачите е едно и се намира под волана. Няма отделно реле за аварийните.
      166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
      ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Ако се справиш с това да налепиш една елементарна схемичка, състояща се от един диод, един кондензатор, 2 съпротивления и един транзистор, ще е според мен добро решение.
        Идеята е следната:
        Схемичката, за която говоря ще се управлява от заключващия импулс на централното.
        Сирената ще вържеш между въпросната схема и някой от мигачите.
        По този начин сирената ще свири в такт със светенето на мигачите но само ако не са изтекли повече от няколко секунди след заключването.
        Ако те интересува този вариант, казвай да ти дам схемичката.

        Стреляй!
        С удоволствие ще извадя поялника от шкафа че е прашасал!

        Само трябва елементите да със стойности, че не съм достатъчно наясно за да си ги оразмеря сам.

        Твърде малко 'радоилюбител' бях на младини

        ---------- Post added at 22:32 ---------- Previous post was at 22:30 ----------

        А, да - и излиза въпроса от къде точно да взема сигнал от централното - макар че мога да видя по ел. схемата
        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

        Comment


        • #5
          Ето я схемичката:



          Идеята е следната:

          Изводи 1 и 2 се свързват към мотора на някоя от ключалките на вратите (без значение поляритета или кой от моторите).

          Изводът (-) на сирената се свързва към извод 3 от схемата.

          Изводът (+) на сирената се свързва към някой от изводите (+) на мигачите.

          Обяснение:

          Когато сработи централното (отключване или заключване) на един от двата диода D1 или D2 постъпва положителен импулс, който зарежда кондензатора C1.
          В резултат на това транзисторът T1 се отпушва и на сирената се подава (-) 12V.
          Когато светне крушката на мигача, на сирената и идва и (+) 12 V, при което тя свири в такт с мигането на мигачите.
          Няколко секунди (около 10) след като е сработвало централното, кондензаторът С1 се разрежда и транзисторът се запушва.
          Тогава минусът на сирената вече го няма и дори да мигат мигачите тя не свири.

          Това е. Проста работа.

          Ако не можеш да се ориентираш откъде най-лесно да изведеш връзките от мотор на ключалка, казвай да правя справка с документацията.

          Успех!
          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 18:17.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Благодаря, схемичката е доволно проста.
            Само да си набавя частите и ще я налепя.
            Сигурен съм че няма да имамюрпблеми да намеря изводите на моторче на централното - все трябва да са в снопа на вратата, а и ше видя цветовете по документацията. А и не е проблем да пробвам с мултицета това ли са верните кабели.
            Само да си намеря подходяща НЕособено врещяща сиренка и ще се позанимавам...

            Единственоя недостатъ, който намирам в схемата е че ако спра, пусна аварийните и заключа колата ще попифка малко повечко, ама това е частен случай

            Докато го направя може и да го усъвършенствам малко, нещо ми се завъртя из ума.
            Ще докладвам като о направя, само дано съм добре с времето, че ако ме подгонят задачи може да минат седмици докато се захвана
            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

            Comment


            • #7
              За връзка към централното има много варианти:



              Примерно на модула за централното (M40) - конектор B, пинове 4 и 5

              или на буксата на шофьорската врата (D30) - пинове 14 и 15.

              Относно недостатъка със заключването, когато са пуснати аварийните мигачи, можеш да промениш времето на действие след момента на задействане на централното, като промениш кондензатора C1, така че това време да не е много по-голямо от времето за което светят мигачите при откючване.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Тука ще си позволя да се намеся и да попитам случайно някои да знае къде се намира това звуково тяло,което издава писка деликатно във синхрон с аварийните при откл. и закл. ? При мен на случаен принцип 1 на 100 колата издава звук при натискане на бутона на ключа. Пълна Индия е и не мога да разбера как да активирам звуковата сигнализация,явно има някаква такава и доста фабрична ми звучи ??
                '99 156 1.9 JTD SP3

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Alfoso Покажи съобщение
                  Тука ще си позволя да се намеся и да попитам случайно някои да знае къде се намира това звуково тяло,което издава писка деликатно във синхрон с аварийните при откл. и закл. ? При мен на случаен принцип 1 на 100 колата издава звук при натискане на бутона на ключа. Пълна Индия е и не мога да разбера как да активирам звуковата сигнализация,явно има някаква такава и доста фабрична ми звучи ??
                  При мен се намира в централата. Тя се програмира в различни режими чрез пин 11 на EOBD куплунга, но не съм виждал софтуер за нея. При 147 е лесно, при 156 - не. Обикновено идват програмирани в тих режим, а и аларми се слагат серийно на 156 до към 2001г.
                  Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                  156 1.8TS 16V (01.2001)
                  147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                  0879369082

                  Comment

                  Working...
                  X